Coraz większe znaczenie w promocji firmy ma reklama online. Nie jest to jednak jedyny sposób, aby dotrzeć do nowych klientów. Reklama zewnętrzna może być równie skuteczna lub nawet skuteczniejsza. Jakie metody reklamy offline warto wykorzystać?
Jak wykorzystać reklamę zewnętrzną?
Czy potrafisz wzbudzić zainteresowanie wokół swojej firmy i jej produktów lub usług? Czy potrafisz stworzyć ciekawe historie i opowiedzieć je swoim klientom? Jeśli ty lub twój zespół marketingowy jest w stanie stworzyć interesujący content, warto publikować interesujące artykuły i nagrania w internecie. Najlepszymi sposobami do promocji firmy online są strony internetowe, reklamy Google Ads, reklamy Facebook Ads, Instagram oraz LinkedIn. Wybór platformy zależy od jej specyfiki i branży firmy. Jeżeli docelowa grupa klientów to ludzie starsi, można zainwestować w publikacje reklamy w gazetach. Reklamy w gazetach to wciąż skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi konsumentów offline. Jeśli dysponujesz większym budżetem, możesz zwrócić się do popularnych gazet o znaczeniu ogólnokrajowym. Ciekawym sposobem może być rozdawanie ludziom produktów promocyjnych i próbek jako prezent, ponieważ jest to sprawdzona taktyka marketingowa offline. Przeważnie w tym celu wykorzystuje się wydarzenia kulturowe, targi handlowe i inne wydarzenia, aby rozdawać bezpłatne przedmioty z logo firmy. Dystrybucja towarów promocyjnych, takich jak torby, długopisy, bidony, drobne akcesoria komputerowe itp. z logo firmy to doskonały sposób na zwrócenie uwagi odbiorców na Twój biznes. Mimo że niektórzy przedsiębiorcy twierdzą, że wizytówki są już przeszłością, właściciele wielu firm wciąż rozdają wizytówki każdemu, kto jest potencjalnym klientem. Wizytówka powinna zawierać kluczowe szczegóły, takie jak adres biura, adres e-mail, numer telefonu, logo i hasło reklamowe (jeśli ono jest). Mimo że większość osób może wykorzystać dane ze strony internetowej, niejednokrotnie łatwiej jest skontaktować się z firmą poprzez informacje zawarte na wizytówce.
Druk wielkoformatowy, a reklama
Targi firmowe to kolejny sposób na promocję swojej działalności. Zwykle w takich miejscach można znaleźć nowych klientów i partnerów biznesowych. Największe korzyści ze wszystkich strategii marketingowych offline przynosi jednak produkcja i wykorzystanie materiałów informacyjnych. Mogą być nimi np. ulotki, bilbordy, wywieszki, szyldy, plakaty oraz kupony, które zawsze skutecznie przyciągają uwagę klientów do firmy. Nawiązanie współpracy z drukarnią i druk wielkoformatowy umożliwiają wykonanie materiałów reklamowych w bardzo prosty sposób.