Modele 3D - do czego się przydają w firmie

Jedną z większych zalet komputerowych modeli 3D jest to, że nadają one projektom życia. Pozwalają łatwiej wyobrazić sobie ideę czy zaprezentować i sprzedać produkt. Wykonane modele 3D obiektów lub produktów są znacznie bardziej informacyjne niż zwykłe i statyczne ilustracje. Potrafią przekazać ruch oraz nakreślić lepszy obraz tego, jak dany obiekt wygląda w przestrzeni. Choć może się tak nie wydawać na pierwszy rzut oka, to modele 3D mogą mieć wiele zastosowań w Twoich działaniach biznesowych.

Jedną z większych zalet komputerowych modeli 3D jest to, że nadają one projektom życia. Pozwalają łatwiej wyobrazić sobie ideę czy zaprezentować i sprzedać produkt.

Wykonane modele 3D obiektów lub produktów są znacznie bardziej informacyjne niż zwykłe i statyczne ilustracje. Potrafią przekazać ruch oraz nakreślić lepszy obraz tego, jak dany obiekt wygląda w przestrzeni.

Choć może się tak nie wydawać na pierwszy rzut oka, to modele 3D mogą mieć wiele zastosowań w Twoich działaniach biznesowych.

Modele 3D – czy warto?

Przygotowanie jakościowych modeli 3D często wiąże się z poważną inwestycją – wykonanie dobrego projektu wymaga czasu oraz umiejętności odpowiednich specjalistów. Z tego powodu wielu przedsiębiorców obawia się, że raz wykonany projekt ma bardzo ograniczone zastosowanie. Uważają, że inwestycja wcale się nie zwróci.

Nic bardziej mylnego. Można wymienić naprawdę wiele zastosowań modeli 3D, które przyniosą zyski Twojej firmie. Przyjrzyjmy się 7 z nim:

1. Strona internetowa

Jeśli wykonałeś model 3D danego produktu, możesz zamieścić go w swoim sklepie internetowym. Taki projekt bardzo pomaga potencjalnemu nabywcy sobie go wyobrazić oraz szybciej podjąć decyzję zakupową.

Model 3D jest także bardzo przydatny przy tworzeniu animacji 3D, którymi możesz wyróżnić swoją stronę internetową.

2. Materiały drukowane

Jeśli posiadasz model 3D danego produktu, jednocześnie otrzymujesz także bardzo wysokiej jakości grafiki/zdjęcia 2D. Możesz je dzięki temu użyć do tworzenia materiałów drukowanych jak plakatów, broszur, ulotek czy wizytówek.

3. Reklama video w 360

Dobrą zasadą marketingową jest to, aby jak najczęściej korzystać z nowych rozwiązań. Okazuje się, że 70% marketingowców, którzy korzystali z filmów 360, przyznało, że dostrzegła dzięki nim wzrost zaangażowania.

Jeśli zatem publikujesz filmy 360, uzyskujesz nowe i jeszcze niezatłoczone źródło ruchu. Przykładowo Agencja podróżnicza Thomas Cook przeprowadziła kampanię, w której oferowali potencjalnym klientom możliwość „odwiedzenia” danego miejsca przez film 360 w ramach akcji Try before you FLY. Jakie były efekty tej kampanii?

Agencja uzyskała wzrost z inwestycji na poziomie 40%, a liczba rezerwowanych wycieczek do Nowego Jorku wzrosła o 190%!

4. Drukowanie modeli 3D

Drukowanie 3D staje się coraz bardziej popularne i znajduje coraz więcej zastosowań. Nic w tym dziwnego, skoro związana z nim technologia stale się rozwija. Wykonanie modelu 3D danego obiektu to pierwszy krok do drukowania jego wersji 3D. Taki model można następnie modyfikować. Jest to przydatne w sytuacji, gdy chcesz przetestować inną wersję danego produktu lub na jego podstawie stworzyć coś zupełnie nowego.

Po stworzeniu samego modelu 3D możesz także przystąpić do jego drukowania na mniejszą skalę. Wiele firm w ten sposób testuje swoje produkty, które chce wypuścić na rynek, ale nie chce podejmować zbyt dużego ryzyka finansowego.

5. Posty i publikacje w mediach społecznościowych

Komunikacja w mediach społecznościowych jest niezwykle ważna. Ludzie na takich portalach jak Facebook czy Twitter preferują znacznie krótsze treści. Bardzo dobrze sprawdzają się ciekawe zdjęcia. A jeżeli jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów, to ile wart jest obraz w 360?

Jak zostało zaznaczone wcześniej, modele 3D jednocześnie dostarczają wysokiej jakości zdjęć 2D, które także możesz wykorzystać w social mediach.

6. Aplikacja AR

Modele 3D są także bardzo pomocne przy projektowaniu aplikacji AR, które mogą posłużyć w celach marketingowych i sprzedażowych.

Przykładem może być wirtualna przymierzalnia zaprojektowana dla odzieżowej marki Timberland. Została ona zaprezentowana w roku 2014 w Galerii Mokotów w Warszawie. Przymierzanie ubrań może nieraz być bardzo nużące i zajmować dużo czasu. Aplikacja AR pomogła rozwiązać ten problem.

Wirtualna przymierzalnia pozwalała kupującym zobaczyć na ekranie swoją twarz oraz przybliżony do ich sylwetki model ciała w zmieniających się ubraniach. Działanie aplikacji opiera się o technologię rozpoznawania ruchu od Kinect, dzięki której za pomocą ruchów dłoni można dobierać kolejne elementy garderoby.

7. Aplikacja VR

Oprócz aplikacji AR warto też pomyśleć o jej odpowiedniku w wirtualnej rzeczywistości. Do jej stworzenia także przydadzą się już wcześniej przygotowane modele 3D.

Za przykład niech posłuży Holoroom zastosowany przez firmę Lowe’s działającej w branży dekoracji domów. Aplikacja VR pozwalała kupującym zobaczyć, jak będzie wyglądał ich dom po wprowadzeniu określonych ulepszeń. Firma współpracowała także z Microsoftem, aby umożliwić użytkownikom wybieranie typów designu oraz poszczególnych produktów.

Podobne rozwiązanie wprowadziła także IKEA z aplikacją VR pozwalającą na umieszczanie mebli w wirtualnym wyobrażeniu mieszkania, aby ustalić, jak będą do niego pasować.

Podsumowanie

Jak zatem widać modele 3D mają mnóstwo zastosowań biznesowych. Warto potraktować ich wykonanie jako inwestycję, gdyż będą mogły przydawać się w naprawdę wielu sytuacjach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here