Wszystkie firmy, niezależnie od branży, w jakiej działają, dążą do tego, by być postrzegane jako profesjonalne podmioty, które warto jest obdarzyć zaufaniem. Jego budowanie to złożony i długoterminowy proces – zupełnie inaczej niż ma to miejsce w opozycyjnym wariancie – utraty sprzymierzeńców i wizerunkowych niejasności. Ze względu na łatwy i szybki dostęp do informacji, raz nadszarpniętą reputację, trudno jest odbudować. Dlatego nasz wizerunek biznesowy od początku powinien kojarzyć się dobrze – w każdym możliwym aspekcie.

Na wizerunek biznesowy składa się suma cech wszystkich pracowników firmy (od najwyższego, do najniższego szczebla), ich postawa, określony sposób reakcji na nieprzewidziane sytuacje i taki sam schemat działania. Nie wystarczy zaplanować sobie, jak ma być odbierana firma. Optymalnie jest opracować standard, dopuszczając niewielką elastyczność w jego ramach, eksponując dobre cechy i mocne strony. Warto też pamiętać, że wizerunek biznesowy musi być spójny z branżą, w jakiej działa firma – to pozwala ustalić, jakie parametry są pożądane w danej dziedzinie. Spójność o której mowa, musi być zachowana we wszystkich obszarach funkcjonowania danego podmiotu. Ale uwaga! W kwestii strategii funkcjonowania marki i budowania wizerunku, nie warto jest polegać tylko na własnej intuicji. Za dużą efektywnością brandów odnoszących największe sukcesy stoją bowiem zespoły profesjonalistów takich jak ci z firmy 2B Up Consulting, która specjalizuje się w m.in. konstruowaniu i wdrażaniu efektywnych strategii biznesowych.

O czym na pewno trzeba pamiętać?

Dzisiaj, co nie jest już żadną nowością konieczne jest budowanie przemyślanej obecności danej marki w internecie. Nie można traktować go jako oddzielnego środka przekazu – wiarygodność podniesie zachowanie spójności z pozostałymi środkami komunikacji. Budowanie synergii pomiędzy nimi. Na początek warto jest pamiętać o najważniejszych zasadach – szczególnie ważne informacje o firmie muszą być łatwo dostępne, umieszczone w widocznym miejscu. Konieczne jest też zrozumiałe opisanie oferowanych usług i produktów.

Jedną z żelaznych zasad jest aktualność. W ten sposób przejawia się nasza rzetelność i szacunek do klienta. Jest to też znak, że jesteśmy na bieżąco, a firma nadal działa. Dotarcie do większej ilości odbiorców zapewniają media społecznościowe. Na tym polu można pozwolić sobie na większą swobodę (jeśli oczywiście specyfika naszej branży na to pozwala) choć i tutaj musimy zachować spójność w kontekście prowadzonej komunikacji, tworzonej kreacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here