Zazwyczaj to zainteresowani szukają wymarzonego miejsca pracy, chociaż coraz częściej zdarza się, że to pracodawcy zmuszeni są do poszukiwań odpowiedniego specjalisty. Kiedyś bazę osób poszukujących pracy znaleźć można w urzędach, dziś możliwości są znacznie większe, a to dzięki Internetowi. Jak i gdzie szukać pracy?

Praca na portalach ogłoszeniowych

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest zamieszczanie anonsów na portalach ogłoszeniowych. Wystarczy napisać atrakcyjne ogłoszenie, w którym trzeba wymienić stanowisko, zakres obowiązków, wymagania, oczekiwania i korzyści wynikające z podjęcia pracy w naszej firmie. Wszystko powinno być dokładnie przemyślane, by zachęcić pracownika do odpowiedzi. Ogłoszenie o pracę można zamieścić na portalach ogłoszeniowych takich jak www.sprzedajemy.pl/praca, gdzie dostępne są różne kategorie ułatwiające znalezienie posady w konkretnej branży. Opublikować anons możemy w takich działach jak administracja biurowa, grafika, IT, transport, produkcja itd.

W tej sam sposób mogą ogłaszać się osoby szukające pracy. Wiele z nich dodaje ogłoszenia, w których wymieniają swoje kompetencje, doświadczenie, opanowane umiejętności i inne informacje. Jeśli znajdziemy osobę, która idealnie wpisuje się w profil naszej firmy, wystarczy nawiązać z nią kontakt poprzez portal.

Serwisy społecznościowe rekrutacyjne i biznesowe

Wśród serwisów rekrutacyjnych i biznesowych wymienić można LinkedIn i GoldenLine. Pierwszy z nich to międzynarodowy serwis, który umożliwia znalezienie pracy, ale i pracownika. Ludzie umieszczają na stronie informacje o sobie, wśród których jest wykształcenie, zainteresowania, umiejętności, zajmowane stanowiska itp. Pracodawcy natomiast mogą utworzyć profile firmowe. Na LinkedIn możliwe jest dodanie ogłoszeń o pracę. GoldenLine to polski serwis rekrutacyjny. Działa podobnie jak LinkedIn. Umieszczone w nim informacje wyglądają jak tradycyjne CV. Osoby, które szukają lub chcą zmienić pracę, mogą oznaczyć się jako poszukujące. Wtedy pracodawcy mają ułatwione zadanie i wiedzą do kogo mogą się odezwać.

Niektórzy szukają pracowników także na Facebooku. Dzięki zakładanym grupom, które poświęcone są pracy w konkretnej branży, pracodawcy od razu wiedzą, gdzie zamieścić ogłoszenie, które na pewno spotka się z dużym odzewem.

Ogłoszenia w urzędach pracy

Niektóre firmy decydują się na współpracę z urzędami pracy. Opisują profil pracownika, jego kompetencje, wymagane doświadczenie itp., a szukaniem zajmuje się konkretny urząd. Pracownicy urzędy przeglądają bazę osób poszukujących pracy i kontaktują się z tymi, którzy odpowiadają wymaganiom danej firmy.

Jak widać, możliwości szukania pracownika jest naprawdę wiele. Obecnie dominuje jednak Internet, ponieważ pozwala na znalezienie konkretnego specjalisty w krótkim czasie. Wystarczy skontaktować się z osobą odpowiadającą wymaganiom firmy i zaprosić ją na rozmowę kwalifikacyjną.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here