W dobie mocno rozwiniętej konkurencji, każda metoda na wyróżnienie się spośród innych firm, ma duże znaczenie. Świetnym na to sposobem, obok powszechnie stosowanych ulotek i innych form reklamy bezpośredniej, jest papier firmowy, który stanowi reklamę bardzo subtelną, nienachalną, a jednocześnie skuteczną i sprawia, że firma, która go używa, staje się bardziej rozpoznawalna.
Czym jest papier firmowy?
Oferowany przez drukarnie papier firmowy tym różni się od zwyczajnego papieru, że znajdują się na nim elementy identyfikacji wizualnej firmy. Jest to przede wszystkim logo, ale też podstawowe informacje o firmie, takie jak adres i dane kontaktowe.
Rolą papieru firmowego, poza najbardziej oczywistą, czyli wykorzystaniem go do drukowania wszelkich dokumentów, jest budowanie wizerunku firmy. Dzięki takiemu papierowi firma jest znacznie lepiej kojarzona, a jej dane i logo zapadają w pamięć.
Korzystanie z papieru firmowego to także pewność, że dane firmy zawsze znajdują się pod ręką jej kontrahentów, na przykład w formie faktur. Ma to więc olbrzymie znaczenie dla budowania rozpoznawalności firmy i jej promocji.
Zalety korzystania z papieru firmowego
Nieszablonowa szata graficzna papieru firmowego pozwala przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jasne jest, że oferta wydrukowana na takim papierze mocniej przyciągnie wzrok niż zwykła kartka, a przy tym odbiorca będzie miał ułatwiony kontakt z firmą dzięki temu, że na papierze podane są jej dane.
Osoby zastanawiające się, czy papier firmowy jest potrzebny, powinny także uświadomić sobie, że korzystanie z niego znacznie podnosi prestiż przedsiębiorstwa. Faktury czy oferty drukowane na papierze firmowym prezentują się profesjonalnie, zwłaszcza jeśli wybierze się papier doskonałej jakości.
Duże znaczenie ma także promocyjna rola papieru firmowego, zwłaszcza ze względu na swój wyjątkowo subtelny charakter. Reklama niezaprzeczalnie jest bardzo ważna, ale niektórzy narzekają na zbytnie nasycenie nią codziennego życia. Taki papier może być więc przychylniej przyjmowaną formą promocji niż inne, bardziej agresywne i przez to czasem wzbudzające irytację środki. W przypadku papieru firmowego reklama jest w pewien sposób dopełnieniem, a nie celem samym w sobie i przez to paradoksalnie może być jeszcze skuteczniejsza.
I wreszcie, po papier firmowy warto sięgnąć także dlatego, że jest to rozwiązanie efektywne, ale niewymagające wielkiego wysiłku, gdyż drukarni można zlecić nie tylko druk takiego papieru, ale też opracowanie jego szaty graficznej.