Szukasz firmy rekrutacyjnej w Warszawie

Jeszcze kilkanaście lat temu z usług profesjonalnych firm rekrutacyjnych w naszym kraju korzystały niemal wyłącznie zagraniczne korporacje. Obecnie sytuacja diametralnie się zmieniła. Zapotrzebowanie na usługi rekrutacyjne jest najwyższe w historii, co oczywiście wynika z bardzo trudnego położenia pracodawców. Brak rąk do pracy zmusza przedsiębiorców, również tych małych i średnich, do skorzystania z pomocy specjalistów, co jest bardzo dobrym krokiem. Jeśli sam właśnie rozglądasz się za firmą rekrutacyjną w Warszawie, ale nie wiesz, jak zweryfikować kompetencje agencji, to kilka cennych wskazówek znajdziesz w naszym artykule. Skorzystaj z nich i wybierz dobrze!

Zakres oferty firmy rekrutacyjnej

Analizując poszczególne agencje, na które natrafiłeś np. w Internecie, warto zacząć od sprawdzenia, co one właściwie oferują. Na rynku znajdziemy dziś firmy rekrutacyjne, które specjalizują się w typowym pośrednictwie pracy (w tym leasingu pracowniczym), zatrudnianiu pracowników ze Wschodu, ale też takie, które zapewniają dostęp do znacznie bardziej wysublimowanych usług – i to na tych ostatnich radzimy się skupić.

Dlaczego? Ponieważ wówczas istnieje szansa, że agencja nie idzie po linii najmniejszego oporu, ale rzeczywiście stara się dopasować swoje usługi do realnych potrzeb klienta oraz specyfiki jego biznesu – a to zawsze dobrze wróży.

Jeśli chodzi o te najbardziej przydatne pracodawcom usługi, to warto tutaj wymienić przede wszystkim:

  • rekrutację stałą,
  • headhunting (czyli aktywne wyszukiwanie najlepszych kandydatów, niekoniecznie dostępnych na rynku, a następnie składanie im propozycji pracy w imieniu klienta),
  • outsourcing,
  • obsługę kadrowo-płacową,
  • branding, czyli budowanie atrakcyjnej marki pracodawcy, co przełoży się na skuteczność jego przyszłych rekrutacji.

Jeśli znajdziesz agencję rekrutacyjną w Warszawie, która oferuje te usługi, to możesz mieć pewność, że trafiłeś na profesjonalistów i warto poprosić tutaj o ofertę.

Pierwszy kontakt z agencją ma kluczowe znaczenie

Jakość agencji rekrutacyjnej można wstępnie ocenić już na etapie pierwszego kontaktu – nawet mailowego. Koniecznie zwróć uwagę na podejście danej firmy. Jeśli widzisz, że nie jest ona specjalnie zainteresowana Twoim biznesem i od ręki składa propozycję współpracy zgodnie z jakimś wypracowanym wcześniej schematem, to zachowaj ostrożność.

W rekrutowaniu uniwersalne rozwiązania się nie sprawdzają lub sprawdzają bardzo rzadko. Jedna firma może potrzebować pracowników tymczasowych, inna stałej opieki rekrutacyjnej, jeszcze inna postawi na outsourcing czy headhunting. Zadaniem agencji jest dobranie takiej strategii, która najlepiej zadziała w tym konkretnym przypadku, a tego nie da się zrobić bez dobrego poznania indywidualnej sytuacji pracodawcy.

Dowiedz się, czy agencja ma doświadczenie w pracy z klientami z Twojej branży

Jest to zasadnicza kwestia, zwłaszcza w przypadku firm działających w dość specyficznej branży, gdzie poszukuje się pracowników mających konkretne kwalifikacje zawodowe. Dobrym przykładem będzie tutaj branża IT. Jeśli dana agencja do tej pory obsługiwała wyłącznie firmy budowlane i pozyskiwała dla nich pracowników tymczasowych, to trudno jest oczekiwać, że ma wystarczające kompetencje do oceny kandydatów na stanowiska programisty, analityka, project managera etc.

Dlatego w rozmowie z przedstawicielem agencji wprost zapytaj o to, czy reprezentowana przez niego firma realizowała zlecenia dla przedsiębiorstw z Twojej branży, a jeśli tak, to poproś o krótkie portfolio.

Jasny model współpracy i rozliczenia usługi agencyjnej

Bardzo ważne jest również to, abyś od początku wiedział, co dana agencja oferuje w ramach ustalonego zakresu świadczenia usługi. Pisząc wprost: za co właściwie bierze pieniądze. Klarowny model współpracy pozwala zbudować zaufanie między stronami i działać na partnerskich zasadach. Jeśli agencja wyraźnie coś ukrywa, nie chce zdradzić swojej strategii, a przy tym oczekuje płatności z góry, to powinna Ci się już zapalić lampka ostrzegawcza.

Profesjonalne firmy rekrutacyjne w Warszawie zawsze stosują model rozliczeń, który jest bezpieczny dla klienta, czyli wystawiają fakturę po skutecznym pozyskaniu pracowników dla pracodawcy.

Kieruj się rekomendacjami

To opinie dotychczasowych klientów są najlepszym wyznacznikiem jakości usług oferowanych przez daną firmę rekrutacyjną w Warszawie. Jeśli więc masz już wstępnie wytypowanych kilka agencji, to sprawdź, jak są one oceniane np. pod ich wizytówkami w Google. Możesz również poprosić o rekomendacje zaprzyjaźnione firmy, które korzystały już z profesjonalnych usług HR w przeszłości i były zadowolone.

Na stołecznym rynku szczególnie dobrą renomą cieszy się Verita HR firma rekrutacyjna w Warszawie, której usługi rekomenduje aż 97 proc. klientów biznesowych oraz 90 proc. zatrudnionych za jej pośrednictwem pracowników. Z pełną ofertą Verita HR możesz się zapoznać na oficjalnej stronie internetowej agencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here