Specjalista odpowiedzialny za marketing internetowy

Dobry specjalista do spraw marketingu internetowego powinien posiadać bardzo szeroką wiedzę. Wbrew pozorom nie zajmuje się on jedynie wysyłaniem maili z ofertami do potencjalnych kontrahentów, choć to również jedno z wielu jego zadań. Wymaga ono nie tylko doskonałej znajomości zasad języka polskiego, ale również umiejętności posługiwania się językiem korzyści i tak zwanego lekkiego pióra. Bo teksty trafiające na skrzynki klientów mają też powodować, że chętniej sięgną do portfeli po pieniądze, aby kupić właśnie ten produkt.

Wymagania

Specjalista do spraw marketingu internetowego odpowiedzialny jest również za tak zwane social media. To nie tylko publikowanie postów promujących firmę lub zachęcających do kupna lub współpracy na Facebooku lub innych portalach społecznościowych. Trzeba wiedzieć, jak to robić i kiedy, aby taki wpis obejrzała największa liczba użytkowników.

Powinien zajmować się również tak zwanym marketingiem szeptanym w sieci. Prowadzi się go na na blogach, forach lub portalach społecznościowych. Jedną z metod jest na przykład delikatne wywoływanie dyskusji na jakiś temat. Na przykład prośbą o wskazane dobrego szamponu. W trakcie późniejszej dyskusji można delikatnie napomknąć o konkretnej marce lub produkcie. Dobry specjalista do spraw marketingu internetowego, tak poprowadzi rozmowę w sieci, iż to sami jej uczestnicy mogą wskazać ten, na którym mu zależy i jeszcze napisać, że jest dobry. Tak samo można budować dobry wizerunek usług lub firmy.

Dodatkowe kometencje

Często specjalista do spraw marketingu internetowego odpowiada również za wygląd strony internetowej firmy. Musi być przejrzysta i łatwa w obsłudze. Nie dotyczy do tylko jej wersji na komputer, ale równie na inne urządzenia mobilne: smartfon lub tablet.

Taki pracownik w firmie lub uzupełniający szeregi profesjonalnych przedsiębiorstw jak agencja reklamowa zajmuje się również organizowaniem kampanii reklamowych w sieci. A to tego przydaje się znajomość Google Analytics. To narzędzie nie tylko wskazuje liczbę wejść na stronę, ale również wiele innych parametrów z tej dziedziny. Kto wchodzi i skąd. Można też ocenić, które reklamy są skuteczne,a które mniej.

Zadaniem specjalisty do spraw marketingu internetowego bywa pozycjonowanie stron firmy, aby znajdowała się zawsze w pierwszej 10 wyników wyszukiwania w Google. Musi znać zasady SEO czyli optymalizacji treści pod tym właśnie kątem. Osoby, które chcą pracować w marketingu, powinny myśleć o specjalizacji i wzorować się na oferentach jak Mama Marketing.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here